Facendo Cultura en Compostela desde 1961
O Galo
  • Novas
  • Actividades
    • Servizos
  • Arquivo
    • Fotográfico
    • Documental
  • Faite soci@

Concerto Grupo Música Antiga 1500

15/12/2022

0 Comentários

 
Foto
Programa: Vos que’m semblatz A lírica medieval galega. Precedentes e conexións
Belén Bermejo López, voz e percusión
Andrés Díaz Pazos, cítola, arpa e laúde

A lírica medieval galega, e algún precedente …

Pälestinalied Walther von der Vogelweide (c.117-c.1228)
Vos que'm semblatz dels corals amadors Gaucelm Faidit (c.1170-c.1203)
Ondas do mar de Vigo Martin Codax (S. XIII)
Ai ondas que eu vin veer Martin Codax (S. XIII)
Cantiga 218 Razon an de seeren Obradoiro Alfonso X “O Sabio” (S. XIII)
Como eu en dia de Pascoa (contrafacta) (Letra: Alfonso X “O Sabio)

… Transición …

Je vivroie liement (virelai) Guillaume de Machaut (c1300-1377)

... o que puido ser? Pezas dos cancioneiros portugueses do século XVI
​

​Porque me nao ves Joana Anónimo-Cancioneiro de Elvas, (CE)
Testou minha ventura Anónimo-CE
Yo sonhava que me ablava Anónimo-Cancioneiro de París
Perdida a esperanza- Anónimo-CE
Que he o que vejo Anónimo-CE

Notas

Como confirman recentes investigacións, no último terzo do século XII entra con forza en Galicia a corrente lírica trovadoresca, de orixe occitana. O xérmolo haberá de inzar no Reino de Galicia, e mostra diso é o fecundo labor da pléiade de poetas que chegou ata os nosos días, e que vai dar lugar, ao longo do século XIII a unha variada produción de cantigas. O programa presenta unha escolma dalgunhas pezas, profanas e sacras, do século XIII pertencentes a esta rica lírica. Acompañámola de dúas pezas, precedentes daquel repertorio, unha de orixe occitana, a tenson Vos que'm semblatz, con letra dunha trobairitz, Garsenda de Sabran (c.1180-c.1241), condesa de Provenza e con música do xograr Gauclem Faudit. A outra provén do ámbito xermánico, trátase do coñecido Pälestinalied, canción das cruzadas, do minnesänger Walther von der Vogelweide.
A gradual perda de poder político do Reino de Galicia, levou tamén a un esmorecemento daquela actividade cultural que acadara, no século XIII, unha elevadísima altura. Remataremos o programa co que podería ter sido a evolución lóxica de todo este devir histórico, establecendo un paralelismo co acontecido, no musical, noutros reinos de Europa, en concreto a través da lírica profana renacentista no viciño Portugal. Varios cancioneiros portugueses do século XVI conservan pezas escritas en portugués. Aínda que non son moitas, dentro da súa aparente sinxeleza mostran un estilo moi orixinal no contexto europeo, á vez que tremendamente refinado e evocador.
​Entre estes dous bloques do programa, e a xeito de transición, poderemos escoitar unha peza dun dos máis importantes compositores do século XIV, Guillaume de Machaut, do que se ten constancia que era non só coñecido, senón tamén escoitado na Península.
Belén Bermejo
Á idade de oito anos comeza os seus estudos de piano e solfexo co mestre santiagués José María Paredes, para continuar logo os seus estudos de piano nos conservatorios de Santiago e A Coruña, amosando sempre especial interese polo canto. Pronto entra en contacto co mundo da música antiga, da man do profesor e músico, integrante Grupo Universitario de Cámara, Miguel Ángel López Fariña. Xa durante os seus estudos universitarios toma clases de canto coa soprano Mercedes Hernández e, en 1994, entra a formar parte do grupo Martin Codax, co que gravará o disco Por que trovar é cousa en iaz…
A partir de entón, comeza un proceso de formación autodidacta, apoiada polos músicos Andrés Díaz e Víctor Blanco, cos que se introduce na estética e técnicas propias da interpretación da música medieval e renacentista. Desde 2006 é membro estable do Grupo de Música Antiga 1500 co que ten actuado en numerosos escenarios de Galicia, sur de Francia, Austria e Portugal e, en 2014, botou a andar o se propio grupo, Pres de Cambrai, co ánimo de desenvolver proxectos musicais que conxugan diferentes ámbitos artísticos e referencias musicais, froito do cal xurdiron montaxes como, O segredo do pergamiño Vindel, 100 anos de música para as cantigas de Martin Codax, Aprende a escoitar un libro: para unha lectura musical das obras da literatura ou Fóra do tempo, músicas doutrora para ouvidos contemporáneos.
Ademais da súa actividade concertística, Belén Bermejo é doutora en Dereito, especializándose no ámbito da protección xurídica do patrimonio cultural e no Dereito da Cultura, e foi profesora de Dereito Administrativo e de dereito español nas Universidades da Coruña e de Innsbruck (Austria). Ademais, dirixe a empresa Sirgo Torcendo, adicada ao desenvolvemento de proxectos musicais, expositivos e culturais, traballou tamén como como axente de importantes formacións nacionais e internacionais, do eido da música clásica e antiga e é promotora e directora artística de ciclos de concertos como o festival Espazos Sonoros, o ciclo De lugares e órganos ou o Proxecto de Catalogación dos Órganos de Galicia. Baixo o seu impulso botouse a andar o Salão Filosófico de Brión e, recentemete, vén de codirixir e producir a serie documental en catro capítulos Corpo de vento, viaxe ao corazón dos órganos galegos.
Andrés Díaz Pazos
É doutor en Ciencias Físicas, profesor de música de secundaria, músico especializado na interpretación de música antiga e recoñecido investigador e divulgador no ámbito do patrimonio científico e da organería galega. É fundador e director do Grupo de Música Antiga 1500, no que toca diversos instrumentos de vento e corda pulsada e co que leva ofrecido, desde 2005, numerosos concertos en moi diversos escenarios. Membro do grupo Martín Códax, ademais de colaborador doutras formacións como Música Doméstica, Grupo de Cámara Universitario, Resonet, Coro Ultreia, Vox Stellae, Il Combattimento ou Rosarum Flores, é fundador tamén da capela de vento dos Menestreis de 1500 e do grupo Silva de Sons. En 2008 participou, por encargo da Consellería de Cultura da Xunta de Galicia, no equipo de catalogación dos órganos de Galicia e, froito deses traballos, realizou diversas publicacións en revistas especializadas, sobre organería galega.
​É ademais impulsor de diversas iniciativas relacionadas coa divulgación da música antiga e a valorización do patrimonio organístico, nomeadamente a través do festival Espazos Sonoros, do ciclo O órgano da Compañía doutra maneira, organizado pola USC entre os anos 2008 e 2010, o ciclo De Lugares e Órganos ou o Salão Filosófico de Brión, nos que colabora como asesor musical.
Grupo de música antiga 1500
Trátase dunha formación vocal e instrumental dedicada á interpretación da música antiga cun repertorio que comprende desde a música composta nos séculos centrais e finais da Idade Media até a música do Renacemento e do primeiro Barroco, tomando como referente central o ano 1500, que dá nome ao grupo. As persoas que o integran contan cunha ampla traxectoria concertística, sendo membros ou colaborando asiduamente con outras formacións de ámbito nacional e internacional (Martin Codax, Resonet, Malandança, Vox Stellae, Il Combattimento, Fía na Roca, Vai Trío, Favola d’Argo, Cuarteto Alicerce, Pres de Cambrai, Silva de Sons, Ensemble Rosarum Flores Austria, VIVID Consort ou o BAUBO Collective) e levan ofrecido numerosos concertos en Galicia, España e no resto de Europa.
Na interpretación e elaboración dos diferentes programas, o grupo busca o máximo rigor histórico e conceptual, empregando nas súas interpretacións un amplo repertorio de instrumentos medievais e renacentistas. Ademais da súa actividade concertística, o grupo de Música Antiga 1500 desenvolve outro tipo de proxectos relacionados coa música, desde a súa concepción e deseño até a súa execución: bandas sonoras para audiovisuais (1500 prestou a banda sonora para a curtametraxe Cadea Perpetua ou o documental O mariscal, e a súa música ambientará o audiovisual das novas salas inauguradas no Museo do Pobo Galego), concertos, obradoiros e materiais didácticos, e actividades formativas e divulgativas para adultos.
​Desde a súa fundación, en 2005, o grupo leva ofrecido un gran número de concertos nos máis diversos escenarios de Galicia, España e Europa: Ciclo de Músicas na Compañía da USC, Ciclo de órgano de Xunqueira de Ambía, Semana Santa de Foz, Semana Santa de Ourense, Museo de Belas Artes da Coruña, Festival Espazos Sonoros, a Festa da Istoria de Ribadavia, Festival Internacional de Músicas da Itinerancia de Compostela, Música nas Ruínas de Pontevedra, Festa da Arribada de Baiona, Ciclo Monumenta, Igrexa de San Paulo de Narbona (Francia), Aste Nagusia de Bilbao, ciclo de concertos da Ribeira Sacra, As notas do pemento de Herbón, o Museo das Peregrinacións de Santiago e o TradFest de Compostela. En 2014 foi convidado para actuar na clausura das celebracións, en Compostela, do VIII centenario da peregrinación de San Francisco. Formou parte ademais, do programa do I Ciclo de órgano de Vilanova de Famalicão (Portugal), do Festival Pórtico Sonoro, do ciclo Nexos da Cidade da Cultura, do festival de Música Antiga de Loulé, no Algarve, e da edición 2021 do ciclo De Lugares e Órganos xunto ao organista Marco Aurélio Brescia e, na edición 2022 do ciclo Espazos Sonoros co proxecto Dous Mares e a colaboración da frautista e cantante Diana Baroni e o multiinstrumentista Rafael Guel. En 2017 realiza unha xira en Austria, en colaboración co grupo Rosarum Flores, actuando no ciclo de concertos de verán de Imst, así como na catedral de Innsbruck, na Hofkirche da mesma cidade e en diferentes igrexas do Camiño de Santiago do Wipptal, na fronteira con Italia. En 2020 gravou un CD para o libro Venecia abandonada, do poeta Eduardo Estévez, editado por Positivas en 2021, con músicas do Renacemento inspiradas e impresas na mítica cidade.
0 Comentários

Folclore medievalizado e subalternidade cultural NO-DO nos anos 40 e 50

10/12/2022

0 Comentários

 
Foto
Contido da palestra
O obxecto desta palestra é facer un percorrido analítico sobre o material audiovisual NO-DO –organismo cinematográfico franquista de obrigada proxección en España– que fai referencia á tradición musical galega entre as décadas dos anos 40 e 50.
A análise deste material é interesante xa que mostra como o franquismo –os seus organismos e institucións oficiais– fixeron un uso determinado da tradición musical (derivada a folclorismo) con claros intereses políticos e propagandísticos. Tanto é así, que a través das imaxes presentadas polo Noticiario Documental deste anos e que fan referencia ao musical en Galicia, poderemos ver como se proxecta o ideario franquista destes años a través dese uso específico do folclore. A investigación, polo tanto, trata de mostrar como a música ou calquera elemento cultural, é susceptible de uso polo poder no exercicio de lexitimación, mercantilización ou da construción narrativa e territorial do estado.
Do mesmo xeito que o réxime franquista non foi uniforme no tránsito dos seus cuarenta longos anos de goberno, tampouco os usos que NO-DO executou sobre as tradicións musicais dos pobos ibéricos se mantiveron estáticos dende a súa fundación no anos 40 ate a súa desaparición nos 80. A palestra trata de aportar luz arredor desta cuestión e compartir as principais conclusións da investigación con respecto aos diversos usos que se executaron sobre o folclore entre os anos 1943 e 1959. Por último, cuestionarase tamén sobre como teñen chegado eses usos a hoxe, así como as súas consecuencias culturais na autoimaxe que a Galiza ten, culturalmente, de si propiaHaz clic aquí para editar.
Beatriz Busto Miramontes
Profesora de Antropoloxía Social da USC. Licenciada en Historia e Ciencias da Música e en Antropoloxía Social e Cultural pola Universidade Autónoma de Madrid. Doutorouse con Sobresaínte “Cum Laude” en Antropoloxía Social e Cultural pola mesma universidade cunha tese doutoral titulada “La Galicia proyectada por NO-DO. La arquitectura del estereotipo cultural a partir del uso del folclore musical (1943-1981)”, investigación que se inscribe no universo teórico da Etnomusicoloxía, da Antropoloxía de Xénero, Antropoloxía Audiovisual e dos Estudos Decoloniais.
Foto
O seu percorrido investigador céntrase na construción cultural da Galiza a partir do uso do folclore musical, facendo especial fincapé no estudo do estereotipo como dispositivo narrativo do poder sobre o patrimonio  como ten impactado esa representación nos procesos de autoafirmación identitaria da sociedade galega contemporánea. É autora do libro Um pais a la gallega. Galiza no NO-DO franquista publicado por Através Editora (2021), obra coa que obtivo o Premio Follas Novas do Libro Galego 2022 na categoría de Ensaio e Investigación. É profesora na Área de Antropoloxía Social e Cultural da Facultade de Filosofía da Universidade de Santiago de Compostela, ten participado de numerosos eventos de carácter científico así como en publicacións académicas e divulgativas coa finalidade de transferir coñecemento para a sociedade galega.
0 Comentários

Primeiros tempos da Catedral de Santiago: Proxecto arquitectónico e mensaxe figurativa

2/12/2022

0 Comentários

 
Foto
Nesta actividade organizada pola Agrupación Cultural O Galo, “descubriremos” a cabeceira da Catedral de Santiago, unha das súas partes máis descoñecidas. A súa construción realizouse nas derradeiras décadas do século XI, e nela é sinxelo achar, a pesar das reformas posteriores, un proxecto arquitectónico maduro e ambicioso. Os seus mentores e arquitectos partiron das experiencias do primeiro románico francés, das zonas de Normandía e Auvernia onde durante o século XI tiña madurado unha arquitectura de gran complexidade estrutural e espacial.
A cabeceira da catedral de Compostela, conserva boa parte da decoración escultórica orixinal nos seus capiteis interiores e exteriores. Neles as súas imaxes pétreas transmiten un contido ás veces ligado á memoria, e, outras, a maioría, revelan o seu carácter moral. Pódese dicir que nestas figuras románicas da nosa catedral, o tópico de “unha imaxe vale máis que mil palabras” convértese en máis oportuno que nunca.editar.

Victoriano Nodar

Doutor en Historia da Arte pola USC e actualmente profesor do departamento de Historia, Arte e Xeografía da Universidade de Vigo. As súas liñas de investigación xiran en torno escultura románica das vías de peregrinación, cousa que se reflicte nas súas publicacións centradas na iconografía románica en xeral e na da Catedral de Santiago, en particular.
Por outro lado, a súa actividade centrouse tamén na xestión cultural e nos últimos años traballou, ademais, como asesor en obras de restauración de diferentes monumentos do patrimonio galego: a Catedral de Santiago, colexios de Fonseca e San Xerome, claustro da Catedral de Lugo, Parque do Pasatempo de Betanzos, igrexa de San Salvador de Vilanova de Lourenzá e, a día de hoxe, no convento de Santa Clara de Pontevedra, dentro do proxecto de estudos previos á restauración e rehabilitación completa deste conxunto.
Entre as súas publicacións atópanse:
Los inicios de la Catedral Románica de Santiago: El ambicioso programa iconográfico de Diego Peláez. Colección Científica, Xunta de Galicia, Santiago, 2004.
El bestiario de la catedral de Santiago de Compostela. Espacio, función y audiencia. Biblioteca Científica del Consorcio de Santiago, 2021.
“La arquitectura del agua en la ciudad de Compostela en tiempos del arzobispo Diego Gelmírez (1100-1140) y su fortuna en Galicia.” En Perspectivas del agua: Sistemas de captación a lo largo del tiempo. De la Prehistoria al Medievo. Dyckinson, Madrid, 2019.
“Mujer, sirena, alegoría. Las metamorfosis de lo femenino en el imaginario románico de la Catedral de Santiago”, Féminas: el protagonismo de la mujer en los siglos del románico. Fundación Stª María la Real del Patrimonio Histórico, Aguilar de Campoo, 2020.
“Glosando el Pórtico de la Gloria. El bestiario soteriológico del Maestro Mateo”. Carla Varela Fernandes y Manuel Antonio Castiñeiras (cords.), Images and Liturgy in The Middles Ages Creation, Circulation and Function of Images between West and East in the Middle Ages (5th-15th centuries), Sistema Solar Crl, Ramada (Portugal), 2021.
“Alejandro, Alfonso VI y Diego Peláez: una nueva lectura para el programa iconográfico de la capilla del Salvador de la Catedral de Santiago”. En Compostellanum, volume 45, nº 3-4 (2000).
“De la Tierra Madre a la Lujuria: a propósito de un capitel de la girola de la Catedral de Santiago”. En Semata, 14 (2002), Universidade de Santiago de Compostela. 
“Sus cabelleras brillaban como plumas de pavo real: Los guerreros de Alejandro y las sirenas en un capitel de la Catedral de Santiago de Compostela”, Troianalexandrina, Anuario sobre literatura medieval de materia clásica, volume 5 (2005), Brepols Publishers. 39-61.
“Imágenes para el príncipe, imágenes para el monje: función y decoración de la cabecera de la Catedral de Santiago de Compostela”, Codex Aquilarensis vol. 27 (2011), Fundación Santa María la Real del Patrimonio Histórico, Aguilar de Campoo, 39-54.
“Una posible representación del apóstol Santiago en un capitel de la catedral de Santiago a la luz de los sermones del Liber Sancti Iacobi”, Ad Limina, volume 7 (2016), Xunta de Galicia,
“Vagina dentata: la mujer con una cabeza de león y su contexto en la catedral románica de Santiago de Compostela”, Svmma, volume 17 (2021), 20-44.
0 Comentários

Presentación e debate sobre o Caderno Pardo de Cela e a súa época, editado polo xornal Nós Diario

24/11/2022

0 Comentários

 

É adiada a hora de comezo ás 20:30 horas

Foto
Presentación e debate sobre o Caderno Pardo de Cela e a súa época, editado polo xornal Nós Diario, incluído na edición de 10 de decembro de 2022, que será repartido tamén entre os asistentes a este acto. Intervirán Anselmo López Carreira (doutor, catedrático de ensino medio e profesor titor da UNED), María Xosé Rodriguez Galdo (profesora doutora e catedrática de Historia e Institucións Económicas da USC), Francisco Rodríguez Sánchez (doutor e catedrático de ensino medio) e Carmen Varela (dramaturga e produtora de teatro e de televisión). O acto será presentado por un/ha representante da Agrupación Cultural O Galo e outro do xornal Nós Diario, decorrendo o xoves 1 de decembro de 2022 ás 20:00 horas no Centro Socio-Cultural do Ensanche (rúa Frei Rosendo Salvado, 14-16).
0 Comentários

Palestra sobre Xelmírez e o Pío Latrocinio

10/11/2022

0 Comentários

 
Foto
Miguel Vázquez Freire
Corcubión, 1951). É catedrático de Filosofía e exerceu en diversos institutos, membro de Nova Escola Galega, dos Grupos Enxergo e Nexos e forma parte do consello de redacción de Tempos Novos. Así mesmo é autor de obras sobre filosofía, didáctica da filosofía. educación en valores e medios de comunicación e de numerosos artigos sobre literatura infantil. Tamén escribiu novelas, contos e teatro, tanto de literatura infanto-xuvenil como para adultos.
As súas últimas obras publicadas son: De Compostela a Braga e de Braga a Compostela. O Pío Latrocinio e outras vellas inimizades (Positivas, 2022) e O moucho voa. Filosofía en 28 conversas (Xerais, 2022).
Resumo do contido da palestra
XELMIREZ E O PIO LATROCINIO

A importancia do arcebispo Diego Xelmírez na consolidación da cidade de Santiago de Compostela como un dos principais destinos de peregrinación da cristiandade a partir do século XII, é ben coñecida. Pero menos coñecidos son algúns dos manexos dos que se valeu para lograr esa consolidación; entre eles está a “guerra de reliquias” que mantivo coa sede bispal de Braga, diocese que lle disputaba a Santiago a primacía eclesiástica no noroeste peninsular.
Ademais de centrar o foco nesa rivalidade relixioso-política, tamén se falará de como nese mesmo período se sentan os alicerces do que será o novo reino de Portugal e de como a historiografía portuguesa tradicional denuncia a Xelmírez e á nobreza galega de ser inimigos dese proxecto. Falarase tamén de como os episodios históricos co tempo son transformados en relatos lendarios ou en historias populares e como estes e estas, por veces, acaban penetrando na memoria popular con maior forza que a moderna historia considerada científica. E igualmente incidirse en como aquelas vellas inimizades na actualidade poden seguir actuando como puntos de resistencia para que os pobos irmáns galego e portugués deixen de vivir de costas viradas.
0 Comentários

Visita dirixida á exposición de Laxeiro

4/11/2022

0 Comentários

 
Foto
Javier Pérez Buján (Pontevedra, 1965).
É licenciado en Filosofía e Ciencias da Educación pola Universidade de Santiago de Compostela, en cuxo Departamento de Socioloxía traballou durante tres anos en diversos proxectos de investigación, no ámbito da socioloxía da comunicación. Cursou o programa de doutoramento en Antropoloxía Cultural, tamén na Universidade de Santiago de Compostela. É Master en Xestión e Políticas Culturais Pola Universidade Autónoma de Barcelona e Master en Marketing e Dirección Comercial pola Escola de negocios Caixanova. Ten unha ampla experiencia en xestión cultural. Comezou no sector privado a principios dos anos noventa, como xestor, programador, produtor e responsable de comunicación no campo das artes escénicas, realizando numerosos proxectos para institucións públicas e entidades privadas. A finais dos anos noventa comeza a traballar no campo das artes plásticas como director da Galería Abel Lepina en Vigo e, en 2000 gaña, por concurso público, la praza de Director da Fundación Laxeiro, cargo que ocupa actualmente, desenvolvendo traballos de comisariado, investigación, programación, xestión, difusión e edición de publicacións, entre as que destacan a coordinación do Catálogo Universal de Laxeiro, publicado en decembro de 2009, a edición do libro titulado Laxeiro, os escritos de Don Ramiro e numerosas publicacións que abordan diversos aspectos da obra Laxeiro. Publicou tamén máis dunha trintena de textos sobre diversos artistas contemporáneos. Como comisario, ademais de desenvolver numerosos proxectos sobre a obra de Laxeiro, entre os que destacan as exposicións realizadas no Instituto Cervantes de Lisboa, no Centro Atlántico de Arte Moderno de Las Palmas de Gran Canaria, ambas en 2003; e a realizada no Museo Nacional de Bellas Artes, en Buenos Aires, en 2006; comisariou máis de vinte proxectos expositivos individuais de artistas contemporáneos, os máis recentes, de Ignacio Pérez-Jofre, o colectivo NEC, ou Silverio Rivas, ademais de diversas exposicións colectivas de artistas galegos. Foi membro de diversos xurados de arte contemporánea, como las Bolsas á creación artística Fundación Laxeiro, Novos Valores da Deputación de Pontevedra, Isaac Díaz Pardo da Deputación da Coruña, Novos Comisarios do Museo MARCO de Vigo, entre outros. É membro do IAC, Instituto de Arte Contemporáneo.
Foi un home.
​Laxeiro en América (Buenos Aires, 1950-1970).
Durante este 2022, Galicia rende homenaxe ao pintor galego máis relevante do século XX, José Otero Abeledo, Laxeiro (Lalín 1908 – Vigo 1996), despois de que a Real Academia Galega de Belas Artes decidira dedicar o Día das Artes deste ano ao xenial artista, un dos pais da vangarda pictórica galega. No marco do Ano Laxeiro, a exposición Foi un home. Laxeiro en América (Buenos Aires, 1950- 1970), organizada polo Goberno galego en colaboración co Concello de Lalín, difunde o seu legado dentro e fóra de Galicia cun percorrido pola obra da súa época na Arxentina, considerada a súa etapa de madurez.
Sobre Laxeiro.
A figura de José Otero Abeledo, Laxeiro (Lalín, 1908-Vigo, 1996) enmárcase na Vangarda histórica galega, na que, a principios dos anos trinta, un inquedo grupo de novos artistas e intelectuais, coñecido como Os Renovadores, iniciou un proxecto de actualización estética. En 1931 recibiu unha bolsa do Concello de Lalín para estudar como alumno libre na Real Academia de Bellas Artes de San Fernando en Madrid, continuando ao ano seguinte cunha bolsa da Deputación de Pontevedra. Alí conecta co ambiente intelectual galego da capital. En 1951 viaxa a Buenos Aires para participar na exposición titulada Artistas galegos, organizada polo seu amigo Luis Seoane por encargo do Centro Galego de Buenos Aires, na Galería Velázquez. Desde entón fixa a súa residencia na capital arxentina ata 1970. Alí incorpórase ao núcleo fundamental da cultura galega en América. En 1970 regresa definitivamente a España e falece en 1996 en Vigo, con 88 anos.
0 Comentários

Roteiro das desterradas

27/10/2022

0 Comentários

 
Foto
“AS DESTERRADAS”
Polos derradeiros pasos do monacato feminino medieval galego
​Visita guiada que xorde da peza teatral baseada nas disposicións reais que a finais da idade media obrigaron ás monxas a abandonar dos mosteiros fundados por algúns nobres galegos. Esta obra teatral foi a gañadora do premio de teatro Álvaro Cunqueiro na súa vixésimo quinta edición e tamén do premio Follas Novas. Da man da súa autora, Carme Varela, a Agrupación Cultural O Galo organiza este roteiro no cal percorremos os espazos de Compostela relacionados con estes feitos.
Data e hora: Xoves, 3 de novembro de 2022, ás 17:30 horas.
Podes participar no roteiro enviando unha mensaxe para comunicacion@ogalo.gal antes do mércores 2 de novembro ás 22:00 horas, indicando o teu nome e apelidos e teléfono.
​Carme Varela (Duomes, A Baña, 1970).
Licenciada en Filoloxía galega completou a súa formación cun máster en xestión cultural na Universidade de Barcelona no 2000. A súa conexión co teatro comezou na época de estudante no grupo universitario EIS e na compañía Os Quinquilláns.
Compaxinou traballos na Fundación Castelao como secretaria técnica, con outros no campo da produción e distribución teatral coas compañías Ollomoltranvía e Mofa e Befa e servizos teatrais RTA. Foi directora de produción no Centro Dramático Galego e desde o ano 2007 está ligada á empresa de comunicación Atlantis Multimedia, onde participou en proxectos de publicidade ou na produción de documentais como “A Palabra Xusta” dirixido por Miguel Piñeiro.
O seu texto As desterradas foi creado como unha actividade para desenvolver na asociación de patrimonio medieval O Sorriso de Daniel da que é secretaria e que axudou a fundar en 2010.

​"As desterradas. Polos derradeiros pasos do monacato feminino medieval galego"

​Os mosteiros medievais galegos marcaron a vida do País durante longos séculos, mais unha reforma iniciada polos Reis Católicos veu pór fin a aqueles días. As monxas galegas enfrontáronse a tres Papas diferentes e dúas raíñas para conservar o poder que tiñan. É un episodio da nosa historia poucas veces relatado e nunca cuestionado.
Quince mosteiros coas súas abadesas foron protagonistas dun grande conflito no que se mesturaba a relixión e a política.
As pedras de Compostela foron testemuñas daqueles feitos e agora vamos percorrelas para descubrir o que se nos ocultou durante longo tempo.
0 Comentários

Presentación do libro a nación dos mil viños

22/10/2022

0 Comentários

 
Picture
A nación dos mil viños, é unha monografía escrita polos nosos amigos e donos do Vide-Vide. O próximo martes, 25 de outubro terá lugar unha nova presentación do libro e ao remate da mesma haberá unha cata de varios dos viños que pola súa calidade foron seleccionados polos autores.
A actividade decorrerá no Café La Morena, localizado na rúa San Clemente (non no Vide-Vide):
Data e hora: Martes, 25 de outubro de 2022, ás 20:30 horas.
Lugar: Café La Morena, rúa San Clemente, 6 (case na fronte da porta principal do aparcadoiro de San Clemente).
Interveñen: Martiño Santos, Xosé Gontá, Toño Núñez (autores) e Manuel da Cal responsábel da Federación Rural Galega.
0 Comentários

Roteiro polo barrio de Sar

15/10/2022

0 Comentários

 
Picture
Deixádenos remar, ANA CABALEIRO, Xerais 2021
FINALISTA DO XXXVII PREMIO XERAIS DE NOVELA

 
A chegada dos primeiros habitantes a unha urbanización de chalets acaroados supón un cambio na rutina dos demais veciños e veciñas e xera conflitos.
A urbanización divide o barrio en dúas novas realidades, a da veciñanza de toda vida e a das novas vivendas. Nesta zona periférica vai convivir xente moi diversa que nos vai narrar as súas circunstancias e comparando con outras realidades, a da xente rica. Trátase do desencontro de formas de vivir, mais non dunha rivalidade polo territorio, senón da colisión entre dúas formas de vida que se converte nunha lenta e constante guerrilla de pequenas escaramuzas veciñais, na reafirmación do estatus comunitario dos humildes, na manifestación dos soños e loitas dependendo do lado do mundo en que habiten.
Os problemas cotiás das personaxes: o medo ao desemprego, ao desequilbrio mental e emocional, a dependencia, a precariedade, a emigración e tamén o desexo de ter unha vida mellor é o que imos atopar nen Deixádenos remar.
 
Reseña biográfica da autora
ANA CABALEIRO LÓPEZ (Saídres, Silleda, 1974) é licenciada en Xornalismo e cursou o Mestrado en Estudos Teóricos e Comparados da Literatura e da Cultura da Universidade de Santiago de Compostela, no que investigou sobre a contracultura e ciberactivismo. Actualmente dedícase á comunicación no sector da cultura e colabora con publicación como Nós Diario. Tamén traballou no ámbito da discapacidade intelectual e na cooperación ao desenvolvemento. Como autora formouse en obradoiros e cursos de escrita, sempre na procura de voces femininas. Froito das súas experiencias nace a compilación de relatos Sapos e Sereas (2017), a súa primeira obra publicada, a novela As Ramonas (2018) coa que gañou o preio de Novela Manuel García Barros e foi finalista do San Clemente. Tamén participou en libros colectivos de relatos Contra o vento (2018) e o Libro dos trens (2019). A novela Deixádenos remar (2021) foi finalista do XXXVII Premio Xerais de Novela. Xa no ano que andamos, recentemente foi gañadora da 1ª edición do Premio Exeria do Concello de Santiago.
0 Comentários

Coloquio Bretaña-Galiza

14/10/2022

0 Comentários

 
Picture
O próximo martes 18 de outubro de 2022, ás 20:00 horas, a Agrupación Cultural O Galo organiza un coloquio no Centro Sociocultural do Ensanche (Rúa Frei Rosendo Salvado 14-16) intervindo Isabelle Kerdudo e Xoán Carlos Garrido, acompañando o dialogo coa proxección de imaxes ilustrativas. Os relatores farán un repaso das semellanzas entre a Bretaña e a Galiza, como complemento á exposición inaugurada o pasado 4 de outubro neste mesmo centro socio-cultural, A Bretaña que hai en Nós, sobre as cruces de pedra na Bretaña, inspirada no album homónimo de Castelao.
Ficades convidad@s, vós e as vosas amizades a este coloquio e á visita á exposición. @s asistentes recibiredes un catálogo sobre a exposición. Por este motivo convén anotarse con antecedencia, finalizando o prazo de inscrición o mesmo día do coloquio (18 de outubro) ás 16:00 horas.
A mostra “A Bretaña que hai en Nós” foi producida pola Asociación Cultural Vagalumes da Estrada, que ao igual que a nosa asociación fai parte da Federación Galiza Cultura e quere ser unha chamada de atención perante o desleixo que sofre o noso patrimonio material e inmaterial, moi evidente na súa vertente popular.
Picture
Virxinia Pereira nunha das cruces da Bretaña
​En 1929 Daniel Castelao e Virxinia Pereira percorreron Bretaña durante catro meses. Alí, o intelectual e político rianxeiro estabelece contacto con colegas bretóns de diversas áreas de coñecemento e signo político e coa realidade social e cultural da Armórica. Froito destas vivencias é o album sobre os magníficos calvarios desa terra editado en 1930, un estudo considerado como o antecedente doutro que logo tirou do prelo sobre os cruceiros galegos, intitulado As cruces de pedra na Galiza.
0 Comentários
<<Anterior
Reencaminhar>>
    Imagen

    O Galo

    Agrupación Cultural que traballa pola nosa cultura

    Arquivos

    Março 2023
    Fevereiro 2023
    Janeiro 2023
    Dezembro 2022
    Novembro 2022
    Outubro 2022
    Setembro 2022
    Julho 2022
    Junho 2022
    Maio 2022
    Abril 2022
    Março 2022
    Fevereiro 2022
    Janeiro 2022
    Dezembro 2021
    Novembro 2021
    Outubro 2021
    Setembro 2021
    Julho 2021
    Junho 2021
    Maio 2021
    Abril 2021
    Março 2021
    Fevereiro 2021
    Outubro 2020
    Maio 2020
    Março 2020
    Fevereiro 2020
    Janeiro 2020
    Dezembro 2019
    Novembro 2019
    Outubro 2019
    Setembro 2019
    Julho 2019
    Junho 2019
    Maio 2019
    Abril 2019
    Março 2019
    Fevereiro 2019
    Janeiro 2019
    Dezembro 2018
    Novembro 2018
    Outubro 2018
    Setembro 2018
    Julho 2018
    Junho 2018
    Maio 2018
    Abril 2018
    Março 2018
    Fevereiro 2018

    Feed RSS

    Imagen
    Imagem

Com tecnologia Crie um website único com modelos personalizáveis.