A análise deste material é interesante xa que mostra como o franquismo –os seus organismos e institucións oficiais– fixeron un uso determinado da tradición musical (derivada a folclorismo) con claros intereses políticos e propagandísticos. Tanto é así, que a través das imaxes presentadas polo Noticiario Documental deste anos e que fan referencia ao musical en Galicia, poderemos ver como se proxecta o ideario franquista destes años a través dese uso específico do folclore. A investigación, polo tanto, trata de mostrar como a música ou calquera elemento cultural, é susceptible de uso polo poder no exercicio de lexitimación, mercantilización ou da construción narrativa e territorial do estado.
Do mesmo xeito que o réxime franquista non foi uniforme no tránsito dos seus cuarenta longos anos de goberno, tampouco os usos que NO-DO executou sobre as tradicións musicais dos pobos ibéricos se mantiveron estáticos dende a súa fundación no anos 40 ate a súa desaparición nos 80. A palestra trata de aportar luz arredor desta cuestión e compartir as principais conclusións da investigación con respecto aos diversos usos que se executaron sobre o folclore entre os anos 1943 e 1959. Por último, cuestionarase tamén sobre como teñen chegado eses usos a hoxe, así como as súas consecuencias culturais na autoimaxe que a Galiza ten, culturalmente, de si propiaHaz clic aquí para editar.